layout

Sunday, January 1, 2012

OMBAK RINDU vs OMBAK GANAS

ini dah bukan ombak rindu tapi dah jadi ombak ganas..

semalang keluor makang kat keda, alang2 tempat makang tu dop jauh sangak ngan tepak tanoh runtuh di dungun oleh ombak besor musim tengkujuh dan la g tengok ngn ambik gambo siket ke gane pakat layan gambo lake deh..

jalan yang rosak teruk. tar yg tepi tu tuggu masa untuk runtuh

separuh jalan telah rosak di kerana ombak besar
separuh lagi maih elok...kuasa Tuhan.
jalan yg elok ni la yg digunakan oleh lori untuk membawa batu untuk di buat tembok

pokok2 rhu tumbang


keje2 penambakkan utk elak hakisan makin teruk.
semalam ombak masih kuat lagi
sambil dihujani salji2 yg turun.. (lihat yg putih2 kt gambar tu syokkan org trganu ada salji) hihi

p/s - org ganu dok merapu dh kt gmbr last

10 comments:

lina_pg said...

ha..camnilah rupa paras jalan pantai kat ganu kakna tgk dlm blog tuh..mmg rosak teruk penangan ombak ganazz..tak main dah ombak rindu bagai..

kompom n3 ni rock yg tulis..
sempoi tuh kat ganu ada salji bagai..

Adry@Daun said...

As salam alla,
Yg buat n3 ni en rock ke? Kecek ganu tu.. Yg putih2 dlm foto tu titisan air kat lensa kamera atau orbs?

Adry@Daun said...

Yg ni jln pantai Teluk Lipat kan?

alla said...

@ sis lina - mmg teruk nak brenti lama2 ambk gmbr pn takut sbb ombak makin bsr.

a'a alla mntk en rock jadi translater.
haha,ganu kite mcm2 ada..

alla said...

@ a.adry - n3 ni en rock tlg traslet kan.. alla nak baca pun belit2 lidah..
yg salji tu titisa air hjn yg kt lensa camera.

alla said...

@ a.adry.. ye tepat sekali..
nasib baik ni bukan jalan utama.
jalan santai2 je..

ezzyra said...

truknya...korang 2 org ni boleh gnti karam sigh walia ni...ha3

alla said...

@ ezzyra - mmg teruk pn.. dgr2 jln pntai banjir hr ni..
bkn karam sigh walia tp karam di laut,haha..

EmbunRosaliza said...

Assalam alla, akk pun ada dok lalu lalang gak tu kat pantai teluk lipat masa g chandat sutun di paka ari tu..memang ganazz ombak membadaikan, mesti takut tgk ombak

alla said...

@ sis rosa - wsalam.. nnt lain kali akak pg chandat sotong dah lain la kwsn ni.
mmg takut, angin pun makin kuat rasa mcm nk tumbang kene tiup angin..huhu. tu yg tak dduk lama