layout

Saturday, January 14, 2012

puding karemal

puding karemal dalam bekar nak pegi picnic

bahan:
3biji telur
1 tin susu cair
5 sudu besar gula.
1 sudu kecil esen vanila
setengah cawan air

pukul telur dengan susu cair + esen vanila hingga kembang (saya blend je)
cair kan gula hingga keperangan.masukkan setengah cawan air
bila dah sebati masukkan ke dalam acuan untuk mengukus.
kemudian masukkan telur yg di pukul bersama susu cair tadi ke dalam acuan tersebut
kukus selama 20mnt.

7 comments:

lina_pg said...

tak kan pi piknik mkn puding karamel je kot?nasi2 ke bihun ke tadak ke?

EmbunRosaliza said...

piknik kat mano tu, sedapnya puding karamel tu

ezzyra said...

wah2...sdap 2...

Adry@Daun said...

Ape ke pelik benar ejaan karamel tu. Terbalik kuang...haha.. Juri terpaksa potong markah krn kesilapan ejaan.

alla said...

@ sis lina - pcnic sorg2,huhu. puding tu alla buat lps blk kje.
tmn en rock g ak gmbr, bawak bekal puding ngn kerepek pisang ngn air kosong je

@ sis rosa - picnic bawah jmbtn..haha.. seram lak tu mlm2..huhu.. gmbr lmpu jmbtn pun dia nk amk..

@ ezzyra - mst la sedap.. hbs licin jp je tu mkn 2org.haha

@ a.adry - silap eja ek..xpe lah.. buat2 mcm resepi baru lh.haha

ayunalisa said...

alamak..sama la menu..ni menu ari jumaat..family larling mai kt goa ni..resipi kita je lain..hihi..
**apakah en rock teringat kesedapan puding yg 'kita; wat masa diorang datang umah tu?hihi

alla said...

@ sis ayu - hehe, mcm janji2 je bt desert sama .

haha.. nnt aku tnye dia.. slp2 dh x ingt dh tu