layout

Monday, December 5, 2011

4D3N at spital..huhu


hari ni hari ke dua discharge dr spital..
alhamdulillah kesihatan dah makin pulih
cuma penat je dok ada lg.
pengalaman 4hari 3mlm kt hospital memang menyiksa kan..
masa mula2 kne admit tu berat 43kg. lps 4hr berat dh jadi 42kg x lalu nk mkn punye psl.
sbb ssh ht, sedih ngn mcm2 dok pk negatif.
punca masuk spital sbb pd 30/11/2011 tiba2 sakit perut ckt2..
pstu bleeding..huhu
blk kje g klnk ckp kt dctr turun darah..
dctr trs srh pg spital sbb dia sspek gugur..g spital dctr tahan kt wad.
dctr nk amk drh, sblm kne admit tu dh kne mak drh dh kt misi pelatih,
hbs lebam tgn smpai ke hari ni x hilang2 lg lebam tu.
yg tu misi amk belah kiri, yg lps kne admit dctr plk amk darah, belah kanan plk
diorg amk darah mlm 30hb pd pkl10.30pm, result dpt esknye hr khms 1hb.
darah di ambil utk tgk kandungan hormon HCG dlm badan ada brp.
HCG ni cuma ada pd org pregnant je..result utk yg tu HCG dlm badan 322 lbh.
dctr ckp nnt lg 2hr atau 48jam nk kne amk lg darah sbb HCG tu akan meningkat 2x ganda dalam badan lps 48jam. dctr kata klu dia mnurun tu mksdnye ggur.
jadi 2/12/11 nk kne amk lg 1x pkl 10.30pm.
tp di sebab kn 2hb tu jmaat mlm, lps wktu bekerja plk tu,
dan esknye hr sbtu result mmg xkan kluar pd esk hari atau pn lusa sbb weekend,
isnn baru dpt result.mak ai, lamanye....
xkan la nk kne dok spital smp isnn kot..
dctr asyik pesan jgn mntk nk blk rmh sbb dia xthu bila blh discharge
tp lega bila dgr dia ckp klu lps amk drh dh x bleding ngn tak sakit perut dia bg blk rehat kt rmh hr sbtu tu. isnn pegi utk amk result je..
dan alhamdulillah, pagi subtu tu darah x byk kluar.. ckt2 je..
blh la blk umh..yea....

isnin... 5/12/11
pegi spital utk amk result.. HCG dh turun jd 59 lbh je..
mksdnye mmg cnfrm bby dh xde..huu, sedihnye Tuhan je yg tahu..
tp tak pe lh, redha dgn ape yg terjadi.semua ada hkmah di sebaliknye..
dctr scan utk tgk ada lg x tertinggal ape2 kt dl perut tp alhamdulillah dah kosong.
jadi tak perlu cuci ngan xyah dok spital lg dh smua dh kluar masa bleeding hari tu.
tp td kne amk darah lg sbb HCG x norml mcm biasa lg.
dctr kata kne bwah dr 5 baru nrmal blk.
khms nnt kne g spital skali lg utk tgk result...
hrp2 smua kmbali pulih sperti sedia kala...
dah 4x dah kne amk darah ni...hu3...


ni sape yg sakit ni...huhu.
my syg lps blk kje mlm trs pg hspital teman isteri tercinta..
thanks b.. luv u..


9 comments:

ezzyra said...

sdihny baca cite ko ni...sabr la ek...xpe,ko muda lagi..heheh...

Blogger Klikkers said...

kes sama macam kak saya... dia pun kena masuk wad gak... :(

Adry@Daun said...

As salam Alla,
Semoga Alla tabah dan cekal dgn dugaan ni. Sabar la ye, spt kata egie..ada hikmah disebaliknya.

Myra Jay said...

Sabar ye, dugaan tu..
Moga cepat sihat ye..

EmbunRosaliza said...

Assalam Alla, semoga alla tabah dan kuat menghadapi ujian allah, lepas ni berhati2 dalam apa jua mknan n minuman serta ubat2an, minta nasihat doktor atau rujuk pada buku2. Sesungguhnya ada hikmah disebalik kejadian ni. Kemungkinan ada yg tak kena dgn bby masa tu, sebab tu Allah tak mengizinkan dia untuk membesar, redha. Insyallah ada rezeki lain tu, samada cepat atau lambat

alla said...

trm kasih semua atas kata2 semangat dan nasihat...

lina_pg said...

Ada hikmah di sebalik suma ni..knx time kn lebih berhati2.Itulah pengorbanan seorang suami..

ayunalisa said...

sedih gk aku bc... sabar byk2.. btol kata2 kak rosa..egie. en daun tu... ada hikmah sume tu..

alla said...

hadapi dengan senyuman.....