layout

Wednesday, December 7, 2011

berpantang

menu untuk malam ni..
ikn selar dan ikn kering bakar.
sama menu mcm org berpantang lps bersalin,
cuma bezanye berpantang tak de baby..huhu..
wpn sblm2 ni dh terlanggar byk pantang sbb sblm dctr cnfrm kn ggur
dah mcm2 dah mkn..termasuk lah aiskrim ngn minum ais.
skrg dh cnfrm ggur kne jaga2 ckt la mkn..
kt tmpt kje mkn roti cicah milo je..
sbb xde mknn yg blh di mkn...huhu
alla nk tnya, spises mee dan kwn2 dia blh mkn tak?
mcm mi, bihun, kuew teow, laksam, spegeti.. blh mkn tak ek?


huby usaha g cari besi pemanggang ni


dr tesco smpai ke kedai runcit.
jenuh pusing tesco tp x jmp besi ni..
last2 cari kt kdai runcit.. ada je dok jual.. xyh cari..
tny je org kdai diorg amk kn

6 comments:

lina_pg said...

mi kompom xleh mkn.Bahaya woo..kakna bese kn food poisining sbb mi punya pasal.Lagi satu sakit urat woo.
Bihun dan sewaktu dgnnya tu xsure lak.
kakna duluu mkn nasi ngan ikan bako jerr

alla said...

nsb baik la alla x prnh mkn mi dan adik bradik dia.. tkut gk nk mkn sbb org dok kata x sesuai utk org pntang..

EmbunRosaliza said...

Alla laksam boleh je. behon pun ok, tapi TIDAK Mee ya, seminggu cukup lah pantang yg bakar2nya, pas ni mcm ais n benda sejuk2 tu jgn lah mkn lagi, sayur sawi, bayam ok je. Pucuk paku, kangkung tu tak usah lagi la. Laksa jangan sesekali nak mkn k, abis sebulan ok la, nk mkn apa pun, kuih muih boleh makan semua

alla said...

oo.. laksam blh ek..hehe.. bayam favourite tu.. xlarat dh nk mkn sawi... i hate sawi..hehe.. dah la x suka tp yg tu je blh mkn masa pntang.. sedih btl.. sebulan ek.. okeh.. x sabar nk tgu masa tu..hehe

Adry@Daun said...

Laksa, buah2 jenis sejuk mcm jambu batu, sengkuang.. Kena pantang mcm org bersalin juga cuma tempoh lbh singkat.

alla said...

sengkuang pn xleh ek.. jambu batu tu alla thu mmg x leh mkn